Totalt ble fire filmer publisert på Youtube denne uka. Selve hovefilmen har tittelen "Aktiv og attraktiv", og viser noe av det mangfoldet kommunen har å by på. I tillegg er det laget tre delfilmer, med temaene "Aktive innbyggere", "Attraktiv bokommune" og "Mangfold i kultur, miljø og næring", med glimt fra forskjellige årstider. Filmen er produsert av Røe Kommunikasjon, og det er Knut Røe som er "stemmen" i filmen.

Profilering

Kommunestyret vedtok i mai å bruke 120 000 kroner på å få produsert en film og annet materiell til profilering av kommunen.

Lars Arne Pedersen (Ap) sto bak forslaget om å bruke 120 000 kroner til både film og anna promoteringsmateriell.

– En film til promotering av kommunen kan legges ut på nettsidene våre, og den kan vises på møter, også internt, for at folk skal forstå for et vakkert og flott sted Skaun er, sa han til ST etter vedtaket.

Stolte skauninger

Og skal man tro responsen på Facebook de siste dagene har i hvert fall mange av kommunens egne innbyggere gjennom filmen fått øynene opp for heimstedet sitt.

"Stolt over den flotte måten kommunen blir presentert på. Jamvel de som var imot at det da vi foreslo å bevilge penger til presentasjonsfilm, synes at den vart bra. Stolt Skauning æ no!" er forslagsstiller Lars Arne Pedersens kommentar til det ferdige resultatet.

"Kjenner at det er skauning i meg fortsatt når jeg ser denne filmen," "Flott presentasjon!" og "Vakkert!" er noen av kommentarene som ledsager filmen.