Det er forvaltningsrevisjonen som har lagt de kommunale tjenestene i NAV i Skaun under lupen. De gir stort sett gode skussmål til etaten, med unntak av noen "formalfeil".

- Det virker som om saksbehandlingen er i betryggende former. Det er kort saksbehandlingstid og få klager, sier Gard S. G. Lyng i Revisjon Midt-Norge.

Enkelte ting fant likevel revisoren å sette fingeren på.

- Det mangler litt på formaliteter og kvalitetssikring. De mangler en kompetanseplan og en overordnet kvalitetssikringsplan, men det er de i gang med å rydde opp i. Det er lite kontor, der de deler kunnskap og kompetansen seg i mellom, sier Lyng.

Det er kontrollutvalget i Skaun kommune som har bestilt en forvaltningsrevisjon med fokus på kommunale tjenester i NAV. De kommunale tjenestene i NAV er i hovedsak økonomisk sosialhjelp, og det er fem ansatte som jobber for Skaun kommune med dette. Revisjonsrapporten ble behandliet i kommunestyret onsdag kveld.

- De har hatt en veldig god utvikling over tid og ligger høyt på de aller fleste måleparamtrene, sa rådmann Jan-Yngvar Kiel under orienteringen til politikerne.

Gard S. G. Lyng, Revisjon Midt-Norge.