«Blir det endelig orden på Cubus nå da? Det har vært en trang rotbutikk fram til nå. Synes vi. Og sier vi.» Slik startet signaturen -vild artikkelen.

– Nei, synes du det? svarte Hans Christian Falch, som selv satt og monterte innredningsstativ. «Det er så vanskelig at jeg vurderer å søke erstatning,» fleipet han.

Han var ikke straks villig til å kjøpe påstanden til STs utsendte, men kunne innrømme at jo, butikken hadde vært for trang. Nå (i 1994) utvidet de arealene med ca. 150 kvadratmeter. Både en del av fellesarealene, det gamle lageret, og de gamle kontorene skulle bli innredet til butikk.

Dermed ble Cubus en representant for det aller siste innen butikkinnredning, en såkalt «3. generasjon +» i Cubus.

– Ja, forklarte Falch. 1. generasjon kom omkring 1970, 2. generasjon i 1978, og 3. generasjon nå i 1990-åra. Det betyr at Cubus til enhver tid er utstyrt med det siste i butikkinnredning, utviklet av kjeden selv, sammen med et innredningsfirma.

Med det mente han at de så oppnådde å få eksponert varene bedre enn før, og han lovte at det skulle bli både oversiktlig og ryddig. Til åpningen skulle han til og med presentere et helt nytt jeans-merke i førsteklasses kvalitet og til en gunstig pris.

Falch lovet også enormt med åpningstilbud, om de bare ble ferdige i tide, og det ble de sannsynligvis.

«Nytt og nytt, både han og jeg gikk i det i 17-årsalderen, men nytt for Cubus og Orkdal», var avsluttende kommentar fra -vild.