Si din mening
Ferie i Norge eller utlandet?
Norge
Utlandet
Ja takk, begge deler
TV-adressa:
Søk i arkivet
Mest debatterte sak
I denne rundkjøringa i Meldal sentrum sto skulpturen som symboliserte en knebling av bygdedyret. Nå er den fjernet og lagt på hemmelig sted. Foto: Margrete Konstad.
Ble påkjørt av politibil
En personbil ble onsdag morgen påkjørt av en politibil på E39 like nord for Høgkjølen camping.
Denne politibilen kjørte på en personbil på Høgkjølen onsdag morgen. Begge bilene måtte fraktes vekk med bergingsbiler.
Del artikkelen på Facebook

Kollisjonen skjedde på E39 i de krappe svingene like nord for Høgkjølen camping. Politibilen var på vei til Trondheim etter å ha vært på Kyrksæterøra på en boligbrann.

På vei nedover svingene mistet politibilen veigrepet, noe tydelige spor i veibanen vitnet om. Deretter krasjet den med en møtende personbil som kom oppover. Ingen ble skadet i sammenstøtet, men begge bilene fikk store materielle skader.

Det var redusert framkommelighet på stedet mens bergingsbiler fikk fraktet politibilen og personbilen vekk.

Politibilen var ikke under utrykning da ulykken fant sted.

Det har så langt ikke lyktes å få politiet i tale angående ulykka.

Øyvind Brostrøm

Tips en venn om denne saken !
 

Skriv din mening
Send meg svar
 
politisjikane
11.03.10 - 12:23
hvorfor er dere så hissig på å kritisere politiet? dei gjør hva dei kan med dei få ressursene dei har. att dei kan være uheldelig en gang i blant viser jo att det er folk det og. til deg erik p. vil jeg si att du må slutte å krittisere alt som politiet gjør. du må ha det vondt som henger deg opp i alt. finn deg en hobby
Av: volvo Svar på innlegget
SJER LIKHETA
23.02.10 - 19:58
det e som med politiet som med skiløperan, så fort det går gæli e det alt annja si skyld! ;)
Av: ARNE BJARNE Svar på innlegget
Å tenke før man skriver....
11.02.10 - 23:06
Så det fornuftige er å frata denne tjenestemannen/kvinnen førerkortet fordi denne var innvolvert i ett trafikkuhell. Selv om bilen ikke var i utrykning så var den i tjeneste for samfunnet, altså dere som bor i distriktet. La oss da kaste inn klagene som kommer når noe alvorlig skjer og politiet bruker langtid på ankomme gjerningstedet på grunn av manglende bemanning. Da er det jo meget fornuftig å ha en fullgod betjent bak en pult, siden folket mener at førerkortbeslag er det eneste fornuftige etter ett trafikkuhell i tjenestetiden.
Av: André Tollefsen Svar på innlegget
Adré å tenke for DU skriver er også bra!
12.02.10 - 14:47
Du snur saken fullstendig på hodet! For det er ikke å ta førerkortet fra tjenstemannen som er hovedpoenget her. Det er FORSKJELLSBEHANDLING! Eller bedre krav om at bl.a. denne tjenstemannen skal SLUTTE å ta fra andre førerkortet når de kommer opp i akkurat samme uføre! For loven SKAL være lik for alle og det er nok (nesten) ingen som vil parkere denne tjenestemannen på død og liv - men når politiet er så enøyd, når de ikke vil oppføre seg som folk og støtte folk som har vært uheldige i trafikken, men velger å bøtelegge og inndra, ja DA må de nesten smake samme medisin selv, før det blir bedre. Hele denne saken springer ut fra urettferdighet, og det hele startet med politiet. Politiet har all makt i slike saker og kan bilegge striden med noen få pennestrøk. Desverre er det slik i dette landet, at vel er tjenstemennene mange ganger ubøyelige, men den fulklstendige tanketomhet inntrer når man får politiJURISTENE i tale, der er det kun snakk om paragrafer, ikke vuirdering, unntatt når det er snakk om forseelser fra tjenestemenn!
Av: Erik Prestmo Svar på innlegget
Snuten er ut
11.02.10 - 12:24
Politiet hAdde væl for stor fart,Haha lær dokk å kjør da;p
Av: Skins-88 Svar på innlegget
forskjellsbehandling
25.01.10 - 20:14
har det vært den VANLIGE mannen i gata som har kræsja så har det vært kortbeslag å det som er verre.forskjellbehandling GARANTERT til fordel for politiet men sånn e det bare å vi e dum nok til å godta det!!!!!
Av: fresh Svar på innlegget
URETTFERDIG!
14.01.10 - 17:10
jeg mistet lappen av politie i fjord for jeg sklei av veien på lausgrus på asfaltn etter veiarbeid, ikke en enste personskade, kun bilen som fikk en liten trykk å det var nokk til at jeg mistet lappen! Da bør politiet selv også få stå til ansvar for sin kjøring!
Av: Oppgitt ! Svar på innlegget
gokara !
11.01.10 - 16:20
kålles vart d me straff for sjåføren i det hær tilfelle da? fekk hanj bot får uaktsom kjøring eller? d e da d hanj får når hanj kjøreutom eller kræsje?! men dæm e væl frikjent får sånt politie, jær som dæm vil dæm??
Av: gokara Svar på innlegget
Tailtjkailla
13.01.10 - 23:07
Sjæførn får sekkert bot, kjeinne ein politi som va borti ræva på ein ainna bil med politibiln. Han vart ihværtfaill bøtlagt. Urettferdig spør du mæ. Politie ska itj gjærra så my gæli før dæm meste jobben. Fartsgreinsan i Norge e ailt for låg i mange tefeilla og ailt for høg i ainner. Hain må bruk haue nårn kjøre bil, og få bort det mæste tå de unødveindige skiltan. Poletie gjær for det mæste ein god jobb og bruke fornuft. Vi ska itj mesuinn dæm. Synd at dæm bli brukt te å kræv inn ekstraskatt gjennom fartskontrolla på plassa med for låg grens og på tida tå døgne det e lite trafikk. Fartsgrensa e så låg mang plassa at folk sovne. Det bli det uløkka tå.
Av: Gokarn Svar på innlegget
Dette er uten tvil førerkortbeslag!
11.01.10 - 15:51
La oss starte en underskriftskampanje om at denne sjåføren skal miste førerkortet!
Av: nims Svar på innlegget
Hvorfor det?
19.01.10 - 06:40
Har selv vært i lignende situasjon, det var særdeles glatt, mista kontrollen i en sving og inn i en møtende bil. Ingen personskader, men mye skader på bilene. Da kjørte det en sivil politibil rett bak meg, og jeg tenkte FAEN, nå ryker kortet. Med politipatruljen var enig i at det var glatt, og at jeg burde slippe unna med en advarsel, noe jeg også gjorde. Ser veldig sterke paraleller til denne saken
Av: Super Ted Svar på innlegget
Politihatere...!?!?
10.01.10 - 14:18
Kanskje hadde Politiet høy hastighet, kanskje ikke.. Hva så? Politiet har høy hastighet rett som det er... Til dere som synker lavt, og tar loven i egne hender, og tar ansvar for å følge opp evt forbikjøring av politi ect.. Skjerp dere!! Hvorfor er dere så opptatt av at føreren skal miste lappen?? Dere maser om rettferdighet? Politiet hindrer litt flere forbrytelser enn de begår selv, for å si det slik! Dere er så opptatt av å være likestilte med politiet.. Bit i det sure eple, noen ganger må dere finne dere i å bli satt på plass, forbikjørt, misforstått, og bøtelagt.. Vær glad for at Politiet er der og passer på.
Av: ekko Svar på innlegget
Du er kanskje ikke klar over.....
13.01.10 - 15:22
At enhver politimann har plikt til å forfølge alle brudd på loven han observerer, uansett om han er i tjeneste eller ikke? Det er blant annet derfor at det står i Grunnlovens paragraf 27 at politiet ikke har rett til å trenge seg inn i private boliger, uten ved sterk mistanke om at straffbar handling har funnet sted. Dersom man ikke er i tjeneste skal anmeldelse av forholdet finne sted uten unødig opphold. I dette tilfelle var begge tjensetemenn i tjeneste, og det er faktisk tjensteforsømmelse, dersom forholdet ikke er satt under etterforskning, sett på bakgrunn av førerkortbeslag for omtrent nøyaktig samme forhold på nøyaktig samme sted tidligere i vinter. Tullprat om å synes synd på tjenestemenn for streng tjeneste holder ikke. I retten feks har en tjenestemanns ord mer vekt enn ditt, nettopp fordi han ansees mere troverdig enn deg. Men DET koster at man faktisk blir hardere straffet for småforseelser enn andre mennesker - dersom systemet fungerer. Og det systemet har som grunnpillar Likhet for Loven!
Av: Erik Prestmo Svar på innlegget
OG ELLERS KAN VI GJØRE HVA VI VIL????
12.01.10 - 22:11
Blir jo som at presten er satanist på fritida det. Kan jo ikke bryte de reglene som du faktisk får betalt for å håndheve. Det er faktisk vi som skattebetalere som betaler lønna. Er du politi så er du politi på heltid.Kan ikke være politi på dagtid å forbryter på kveldstid . Vil ikke si det er å synke lavt å kreve rettferdighet..
Av: LL Svar på innlegget
En ting skal du ha klart
11.01.10 - 18:31
Politiet med sin stilling i samfunnet bør være et forbilde for alle andre. og når de gjør brudd på loven så skal de da ikke få noe som helst rabatt? At de er ikledd politiuniform så betyr det ikke at de har lov til å bryte fartsgrensen for å rekke matpausen på kontoret..
Av: heyhey Svar på innlegget
Slapp av
09.01.10 - 18:03
Saken etterforskes på vanlig måte jfr adressa den 06.01.10. Det betyr opprettelse av sak. Kanskje bygdefolket skal avvente resultatet av etterforskingen før dere feller dom? Hvorfor er det så mange politihatere i Orkdal og omegn?
Av: urbanisert bygdetoilling Svar på innlegget
Slapp av sjøl da blokkunge vonabe
12.03.10 - 12:52
Det forekommer ikke mere Politihat i Orkdal en i Andre Kommuner, Det finnes det ingen belegg på, å det er feil å påstå att Orkdalingen HATER noe som helst. Det at Orkdalingen har forstått grunnloven § 100, skal man ikke kritisere for.Man skal gi ros til lokal presse for det. I saken's syn så må en huske at i politidrapssaken så ble det også opprettet sak med flotte saksnummer. Det førte ikke til at det som folket oppfatter som en rettferdig saksgang ble resultat av den grund, Det at en lennsmansdreng koliderer er dog menneskelig og jeg håper dette ikke får større følger enn nødvendig for at de han krasjet med føler rettferd i denne saken. Det er der Orkdalingen bruker erfaring som utgangspunkt Og det er der lennsmannsetaten ligger litt bakpå. For alt og alle må selv skape den tilit som er nødvendig i sitt forhold til omverdnen, Det er også masse utrykk i Orkdal som omfatter dette i all form for forvaltning av skattepenger, Og det må vi være glade for, Det er jo bedre å ha sannhet ut i det offentlige rom enn å kvele det. MVH Binga
Av: Binga Svar på innlegget
jaujau
09.01.10 - 14:13
Det har så langt ikke lyktes å få politiet i tale angående ulykka... ska væl dysses ne så saken bli glømt å henlagt... Hjølpe itj om d e politi som har skylda.. Her i norge så gjeld VEITRAFIKKLOVEN og NORGES LOVER...Å e d nånn som kan dæm så må d no vårra politie.. Dæm kan no ihvertfall å bruk dæm mot vanlie folk, så koffer i H&%¤#¤# kain itj dæm bruk dæm mot sine egne.. Å dåkk som si at d e lov å vårrå uheldi, JAU, dåkk kan no prøv å si d t politie den dan dåkk sjøl ha forårsaka ei ulykke. I tillegg kjørt dæm en 2006 mod Volvo xc 70 AWD me antispinn,antiskrens,... Tru nok dæm hadd bra fart ja..
Av: For nå toil Svar på innlegget
Rett ska vær rett
08.01.10 - 23:17
Harn vårre nå te kar na kompisen/kolegan, som satt på, han reve førarkorte tu pængboka te hanj som kjørt umiddelbart. For ha ta vårre en annja dødelig mannj, harn fått te svar at førarkorte dett e rutinemessig inndratt. Rækna me at saken blir henlagt pga bevisets stilling. Dæm værne om kvaranjer.
Av: Rettferd Svar på innlegget
....
08.01.10 - 20:05
d e jo bærre å kjør litt saktar så slæpp man d derre dr :P d sjønne jo ongdommen å :)
Av: hei Svar på innlegget
Likhet for loven !
08.01.10 - 18:30
Jostein Rindal (lensmaim i Hemne) vil nå ta førerkortet fra en ungdom i Hemne som skrenset utfor veien, da synes jeg denne sjåføren bør behandles likedan.
Av: Basse Svar på innlegget
E d muli?
08.01.10 - 10:48
Fordi om ein e polis, så e itj d dærmed sagt at dæm aljder kjæm t å værra uheljdi vettø. Bære toill å hellj på sånn å kritiser...SKJÆRP DÅKK!! Som nånn annjer skreiv længer ne her...di får prøv å oppfør dåkk som folk istan da sjø, så slæpp di å bli kontakta tå dæm...e itj vær ennj d, men d e væl for my forlangt sekkert. Æ tyttje d ha vårre nok uløkka å f.skap på øra dæm sist åra!!!
Av: Potetskrellj Svar på innlegget
D mæste e muli..
08.01.10 - 19:45
E jo itj nå rart om folk reagere.. Ha d verre den som kom imot som ha hadd skylda, så hadd vedkommende vårte anmeldt for uaktsom kjøring å sekkert skadeverk på statlig einendom..Ha d verre æ som ha komme imot å vårte tråffe tån, så ha itj æ nøla me å anmeldt polisn.. Du ska jo tpass farta etter forholda... Tyde jo på at polisn ha hadd for stor fart etter forholda da å d hette d vest uaktsom kjøring.. Koffer i ailværdn ska d vårrå aina regla når d e polisn som har skylda?????????????????
Av: Lei tå polis som tru dæm e SuperCop. Svar på innlegget
Forhåndsdømt og angrepet
07.01.10 - 16:45
Avisa-ST mener tydeligvis at det inlegget jeg la inn i går var for mye fakta å legge ut, så jeg prøver til igjen i dag. Når jeg kjørte av veien i 50-60 var politiet raskt på stede etter det som har blitt beskrevet som GRISEKJØRING av en treskalle av en hemnværing som vi også kan kalle et vitne. Politiet kom, og det var en agressiv sjel som angrep meg verbalt personlig og påsto at jeg var en av grisekjørerne som han ville ha av veien. Denne politimannen dro opp Vegtrafikklovens paragraf tre, samtidig så sa han at mitt førerkort ble under vurdering. Denne "politimannen" hadde FØR han kom til hendelsesstedet bestemt seg for at jeg var en jævla idiot og en villmannskjører, og han dreit i å høre på min forklaring av hendelsen, det lyste ut av trynet på han. Nå benytter jeg muligheten til å vise veg til rettferdigheten, og kaller politimann/sjøfår av denne bilen for en grisekjører og en villmann som jeg ikke vil se etter veien noe mer. La rettferdigheten seire, snakk ikke dritt om folk du aldri har truffet før. Jeg tråkker selv forsiktig angående mitt uhell, men nå skal Politiet selv tråkke stygt forsiktig rundt saken min, for jeg har i realiteten ikke drevet med slik grisekjøring som avisa, politiet og vitnet sier, det er menneskelig å være uheldig, men her har de trangsynte statsborgerne av Norge dradd tråden til bristepunktet og langt over. Kall meg grisekjører, si at jeg ikke har noe å gjøre på veien, si det opp i ansiktet mitt, og jeg skal anmelde for trakkasering og personlig angrep bare for å statuere et eksempel. Jeg skjuler ikke mitt navn bak noe kallenavn i denne saken, for det er viktig å la alle vite hvordan jeg ble behandlet av politiet, som vi setter vår tillitt til... Til Avisa-ST: Jeg lagrer en kopi av dette innlegget for å poste igjen hvis dere ikke publiserer det.
Av: Espen Kalland Svar på innlegget
På meg høres det ut som at du
08.01.10 - 22:54
er skrekkelig pist fordi du ble tilsnakka. Har du fått forenkla forelegg tidligar og? Det høres nesten slik ut, så hårsår du e. Prøv å ta te dæ litt ihvertfall og kanskje også vurder din engen kjøreadferd. Skjelden det er no røyk uten ild..... Sjøl mellom linjan e det umulig å spore den minste sjølkritikk. Hadd æ vært politi kan æ tenke mæ at du e den person-typen de e en utfordring å i det hele tatt snakk fornuftig med.
Av: Johs Larsen Svar på innlegget
m
09.01.10 - 21:06
Jeg ser at jeg posta dette inlegget i feil sak av de to jeg nå er med og diskuterer i, så slik ble det da... Jeg ble angrepet, ikke fornuftig tilsnakket, og jeg trenger heller ikke noe tilsnakk. For å svare på dine spørsmål: Jeg har ikke fått forenkla forelegg tidligere. Jeg har aldri før hatt noe som helst med politi å gjøre. Jeg er den som anmelder/melder festbråk, tyveri og råkjøring, og her blir jeg satt i bås med samme gjengen, det er DA jeg blir pissed.
Av: Espen Svar på innlegget
Støtte til Espen!
08.01.10 - 13:39
To saker med totalt forskjellig behandling, to forbløffende like saker! Jeg skrev også en kommentar tidligere som støtter Espen, den ble også tatt av ST-sensuren, som din Espen. Jeg har kopi jeg også, kopierer alt som skrives til ST, må vel legge det ut på egen blogg. Patetisk av politiet og patetisk av ST, som har blitt litt av en spyttslikker for politiet! Det er faktisk noe som heter en fri presse og (litt) kritisk journalistikk. Det GÅR an å stille selv politiet noen kritiske spørsmål. Redaksjonen bør tenke etter: hva om vi plutselig fikk en Bjugn-sak i avisas nedslagsfelt, og avisa bidro til å gjøre saken verre, ved å hylle politiet i ett og alt og tildekke fakta? Det er to parter i denne saken som bør skjerpe seg, både politiet og avisa!
Av: Erik Prestmo Svar på innlegget
Hmmm
07.01.10 - 15:36
Hadd d væl travelt me å kom sæ heim t meddag.. I fjor kom æ kjøran på E39 v thamshavn, da vart æ jaggumæ forbikjørt av en uniformert politibil, men hain kjaur gammelvein der d e 60.. Tok regnr pån å kjørt t politistasjon på orkanger, å dær va d 2 kara som jekk ut av biln me matæska i handa. Vart så æ sport om dæm hadd nå groin t å kjør over 100 på 60, men d hadd dæm itj nei.. Næste gång bli dæm filma å anmeldt. E d nå rart æ har litn respekt for politie?
Av: SEFO 2 Svar på innlegget
Muligheten!
07.01.10 - 09:55
Mange regerer på all den forhåndsdæmminga, men skjønnere dere ikke att kanskje noen har blitt bøtlagt eller kanskje vårre på randen til å miste førerkortet på samme viset? kanskje de vill "ta igjen" litt, så de får oppleve det selv, så kanskje de ikke forhåndsdømmer så fort selv neste gång... kanj jo ha litt positiv rettningsvinkel også, vist man ser helheten i debatten, ikke slå ned på hvert ord! å ikke forhåndbedøm ungdommen når d gjelder erfaring, noen er veldig gode, faktisk bedre enn mange med erfaring! Med å kjøre bil, så mener jeg att det er 3 typer, noen klarer å håndtere bilen med en gang, andre lerer etter hvert og blir bedre, men den siste lerer aldri og blir en liten risk etter veiene heile tiden! åsså mener jeg att det med att ungdommer sine saker skal sjekkes mer en folk med erfarig, det mener jeg blir en stor feil, vist ikke de har blitt dømt før eller gjort noe groft i trafikken, da suns jeg ikke det er noe galt i det, men ikke en random ungdom som plusselig blir dobbelt sjekka, det er heilt hull i hode, MAKAN!
Av: Enurpåttur Svar på innlegget
hahahah
07.01.10 - 08:30
når den vanlige mann i gatta feilvderer vinterføre å koliderer mister vi lappen. politiet har samme regler som oss i trafiken når de ikke er i utrykning. dem bør nå stå for d de har gjort å miste lappen som alle oss andre gjør i slikke situasjoner. rose dem for den insatsen de har gjort i hemne men det at de ikke kjører etter forholdene er egentlig ikke tilgivelig selv for politiet...
Av: ... Svar på innlegget
typisk politi
06.01.10 - 22:36
TYPISK POLITI NÅR DE BEGÅR FEIL KOMMER INGEN KOMMENTARER FRA DE - DE HAR TYDELIG KJØRT FOR FORT ETTER FORHOLDENE .JEG MISTET KORTET PGA MYE MINDRE FORSEELSE EN DETTE .TA KORTET FRA HAN M EN GANG LENGE LEVE RETFERDIGHETEN OM DEN FINS BEVIS DDDDD.
Av: RALLY GT Svar på innlegget
Respekt for politiet
06.01.10 - 20:29
Da jeg vokste opp hadde folk respekt for politiet. Hvorfor er det blitt slik at idag ligger folk naermest som gjedda i sivet for aa slaa ned paa det de mener er polititabber? Er det noe galt med den vanlige mann? Er det noe galt med den maaten politiet opptrer paa? Eller er det myndighetene som gir politiet saa daarlige rammevilkaar at de kommer paa kant med den vanlige mann? Ikke vet jeg, men det er i alle fall myndighetenes oppgave aa gjenopprette tilliten mellom politiet og folket.
Av: Bula Matari Svar på innlegget
Nåsså
12.01.10 - 12:57
Dæm e like jævli t oss vanlie. spes ungdommer. Så koffer ska itj vi vær lik jævli ått dæm??? Snutn der SKA ha BOT å straff som en sivil hadde fått i samme situasjon!!!
Av: KAM Svar på innlegget
ja,helt enig!
06.01.10 - 22:29
Men dette er kanskje et utslag av at i dagens samfunn er blitt ekstremt rettighetsstyrte. De (vi) mener vi har rett til ditt og rett til datt. Herunder også rått og brutalt og med piskesnert-ironi kritisere alle andre. Ekstra lett er det når man kan sitte anonymt bak en pc. F. eks. KREVER de pårørende av den døde damen i Oslo at lydloggen til AMK skal offentliggjøres?? Intet mindre..! En evt. granskning av egen etatsledelse evt. Spesialenheten er ikke nok. Folk i AMK og politi bruker størsteparten av sin arbeidstid på å hjelpe fok, og så blir de, i de mest krevende og tisdritiske situasjoner møtt med rasismebeskyldninger fra folk som overhodet ikke kjenner alle sakens sider. Uhørt! Vi er alle mennesker, med styrke og svakheter og ulikheter - og vi gjør vel alle vårt beste. Måtte vi heller støtte og oppmuntre hverandre enn alltid kritisere.
Av: Johs Larsen Svar på innlegget
Er det mulig??
06.01.10 - 18:47
En familie i Hemne har mistet hus og heim i en brann. En politipatrulje er på stedet. Patruljen returnerer tilbake over Hemnkjølen og kolliderer. Og så er det DEN SISTE hendelsen som opptar folket! Er det mulig! Å slenge dritt og usakligheter om politiet er tydeligvis det eneste saliggjørende på disse debattsidene. De som har så innmari mye imot politiet kan ta imot følgende råd: Opptre på en måte som gjør at politiet ikke tar kontakt med dere!! Nei, ta til fornuften og bidra med noen kommentarer om viktigere ting - hvis evnen er der....
Av: Iakttaker Svar på innlegget
You are way wrong..
13.01.10 - 20:41
Du må ikke tro at familien som mistet hjem og barndomshjem er glemt, det blir sneversynt å si sånt. Det er nemlig noe av det folk flest sender sine tanker til nå til dags i Hemne. Hadde det vært utrykning og snuten krasjet så hadde vi akseptert det. Det vi aldeles ikke aksepterer er at snuten selv gjør samme feilen som de nesten halshugger oss andre for å gjøre... Vi har ikke hørt noe om førerkortbeslag enda, og siden dette er Sør-trøndern som skriver som alt og ingenting, så er det ikke fratatt noe førerkort av noen som helst enda. Hvorvidt du tenker før du skriver, vet jeg ikke, men det skader ikke å tenke litt lengre.
Av: hei Svar på innlegget
;-)
07.01.10 - 14:44
Ditt innlegg er noe av det mest fornuftige jeg har sett på leeeenge inne på disse debattsidene. Jeg er også av den formening at avisa's nettredaktører bør begynne å sensuere noe av det som skrives til debattene. Det er i alt for mange tilfeller hevet over enhver vil, at debattanten KUN ønsker å spre kvalme, enn å bidra til en saklig debatt.
Av: SørViking Svar på innlegget
Sakligheten lenge leve...
06.01.10 - 16:58
Det var da voldsomt til forhåndsdømming da. Hvert enkelt tilfelle må da vurderes for seg. Det avgjørende er om det ble personskade, særlig mht førerkortbeslag. Ellers husker jeg i farta i hvertfall to bekjente som som har kjørt ut etter litt for høy fart, ingen personskade. Politiet kom, men dro straks fordi det ingen var skadd. Dessuten er det vel forskjell på åpenbar tullkjøring og hendelig uhell??
Av: Johs Svar på innlegget
Feil fokus
06.01.10 - 13:34
Klart dette kan skje en politibil! De er jo like utsatt som alle andre på de samme veiene. Og klart ungdoms-ulykker skal etterforskes nøyere enn erfarne sjåfører. Politiet har ikke noe større ansvar enn andre bilister når det gjelder vurdering av egen ferdsel på vanskelig føre.
Av: 2900 Svar på innlegget
Feilvurdering av føre!!!
06.01.10 - 16:15
Dette skal ikke skje med en politibil. De skal være et forbilde for oss vanlige trafikkanter og skal være så godt skodd at de kan kjøre i utrykningsfart med blålys og sirener. Dette er en klassisk feilberegning av føreforholdene og det blir betraktet som uaksom kjøring og skal føre til anmeldelse, forelegg og førerkortbeslag. DETTE GJELDER IALLFALL OSS VANLIGE TRAFIKKANTER. Og hvorfor i all verdens skal ulykker forårsaket av erfarne billister ikke etterforskes like godt som ungdomsulykker??? Aldri i mitt liv hørt maken!!!! Jeg er noenogfemti år og har kjørt bil i over30 år, både vogntog og alt mulig av kjøretøyer. Skjer en ulykke, skal det selvfølgelig etterforskes!?!?! Samme etterforskning om en fikk førerkort i går eller for 30 år siden. Maken.......
Av: Svinkjører Svar på innlegget
Politibil, en vanlig bil med merker
07.01.10 - 00:28
Du mener Politiet bør siktes for uaktsom kjøring, og at de bør være riktig skodd for utrykning.. Siden de ikke hadde blålys, mener du de ikke var riktig skodd der og da? For det gir ingen mening. Utrykning eller ikke, fortsatt samme dekk, samme føre.. Til de andre, hva med å vise litt takknemlighet til Politiet? Tenk dere en situasjon hvor dere ville hatt Politiet hos dere, og de ikke eksisterte.
Av: 2900 Svar på innlegget
Oppfølgingsspørsmål:
06.01.10 - 19:42
-Hvilke biler skal dette skje med, da? ("...skal ikke skje med en politibil...") Vel, noen sjåfører (ungdommer?) bruker veien som sin egen lekeplass og fristed for fartsfylt utfoldelse. Tror ikke det var tilfellet i denne saken...
Av: Analytiker Svar på innlegget
ja slik kan det gå.
06.01.10 - 12:26
Nei har du sjett. kan verkeli lovens lange arm gjær feil å jah. Dæm blir væl stilt på lik linje me åss andre håpe æ, vest itj ska æ sørg for at dæm blir det værtfall. Var uheldi oppi samma svingan æ å, fekk 7000 i bot, for uaktsom kjøring. Vart almeldt tå politiet æ, så da kanj væl æ anmeld dæm den gången her da sekkert.
Av: R580 Svar på innlegget
BOT!
06.01.10 - 13:49
Håpe du verkele gjær d. Dæm ska irj slæpp oinna dæm heill!!! Anmeld dæm tvært!
Av: kosepia Svar på innlegget
Enig!!
07.01.10 - 11:40
helt enig, lætt itj dæmm kom unna me d her nei!!!!!!
Av: kjøreutnførarkort Svar på innlegget
jaja
06.01.10 - 11:57
Hadde det vært privat bilen som hadde kommet over i feil bane så hadde han vel mistet lappen. Men siden det var politet som kom over i feil bane,så blir det vel karaktivisert som et hendig uhell
Av: wlb Svar på innlegget
piggfritt?????
06.01.10 - 11:50
æ sjer itj bort i fra at d e brukt piggfrie dækk me foillt tå salt i fra saltby trondheim.......
Av: mohammmed Svar på innlegget
Nei
06.01.10 - 15:18
Alle politiets bila har piggdækk!
Av: Trotto Svar på innlegget
hallo!!
07.01.10 - 11:04
ha hanj no kjørt med pigg fri dekk så har hanj bærge sjøne du nå væll.... piggdekk gir falsk tryghet.....
Av: love piggfridekk<3 Svar på innlegget
hva kom først?
23.01.10 - 13:02
Egget eller Høna... Piggfrie dekk ble satt i produksjon for å lette på svevestøvet... Hva skjer når du bremser på våt is med piggfrie vinterdekk?? jo du skyter fart. hva skjer hvis du har pigger i samme situasjon??klarer nok å stoppe da.. Greit nok å kjøre piggfritt hvis du bor på flata og kjører på salt veier hver dag.. Å hvorfor er det anbefalt til bilister som kjøre piggfritt at de har kjetting i bilen??
Av: Har prøvd begge deler. Svar på innlegget
Innlegg 1 til 50 av 60: - Neste 10