ANNONSØRINNHOLD

Automotive design, Smile, Sleeve

Derfor trives Vegard og Jon Terje på jobb: – Det sier mye 

Vegard Aunan og Jon Terje Kirkaune har til sammen 35 år fartstid i bedriften. Det er ikke tilfeldig. Nå har du muligheten til å bli med på dette vinnerlaget. 

Hos Møller Bil Orkdal jobber det 37 dyktige mennesker i mange forskjellige roller – og flere av dem har vært med på laget i lang tid. 

To av dem er mekanikeren Vegard Aunan og garantiansvarlig Jon Terje Kirkaune, som har henholdsvis 16 og 19 års fartstid hos Møller Bil Orkdal. De forteller at det ikke er tilfeldig at folk blir i lang tid hos Møller Bil Orkdal. 

– Det sier litt om hvordan det er å jobbe her og hvor godt vi trives. Vi kunne lett ha byttet jobb hvis vi ville, men det har aldri vært aktuelt, sier duoen. 

På verkstedet er det stor pågang, og pilene peker oppover for Møller Bil Orkdal. Derfor søker de nå etter ny mekaniker:  

Tidlig krøkes

For både Jon Terje og Vegard kom bilinteressen inn med blodet. Det var dermed ikke tilfeldig at de endte opp i bransjen – og hos Møller Bil Orkdal. 

– Jeg skrudde på alt som var av lekebiler i oppveksten. Og så eskalerte det litt etter hvert, for å si det slik, sier Jon Terje med et smil. 

Det samme forteller Vegard, som mer eller mindre vokste opp i et verksted. 

– Interessen kom tidlig med andre ord – jeg hadde ikke så mye valg, sier Vegard. 

Vegard Aunan.

Motor vehicle, Automotive design, Product

Begge kom inn som lærlinger hos Møller Bil Orkdal og har kun hatt dette som arbeidsplass siden. Hva er grunnen til det? 

– Det må være 9-kaffen, sier Vegard med et smil. 

– Det er jo et veldig bra miljø med mange flinke og samstemte folk. Vi er ikke en høytidelig gjeng. Her kan du slå av en spøk og takhøyden er stor. Vi har det gøy på jobb, legger Jon Terje til. 

– Når vi i tillegg har gode lønns- og pensjonsordninger, flotte verkstedbygninger og toppmoderne utstyr, så ligger alt til rette for at vi skal trives her, skyter Vegard inn. 

Jon Terje Kirkaune.

Automotive design, Motor vehicle, Smile, Tire, Sleeve, Wheel

Faglig påfyll 

Mye har forandret seg siden de startet hos Møller Bil Orkdal – spesielt når man tenker på elbilenes inntog og den teknologiske utviklingen i bransjen. 

– Ting har uten tvil blitt mer avansert. Vi jobber mye mer med data nå enn tidligere, det er flere systemer å forholde seg til og mange flere dokumentasjonskrav som må oppfylles, sier Jon Terje. 

– Heldigvis får vi muligheten til å jevnlig oppdatere oss gjennom kursing og kompetanseutveksling – så vi har alltid kontroll på utviklingen, legger han til. 

Vehicle registration plate, Automotive lighting, Tire, Car, Grille, Wheel, Hood

Det er ikke bare bilene som har forandret seg – hos Møller Bil Orkdal ligger alt til rette for at de ansatte skal få utviklet seg og teste ut nye arbeidsoppgaver. Jon Terje er et godt eksempel på det. Etter 18 år som mekaniker ønsket han seg en ny utfordring – og det siste året har han hatt rollen som garantiansvarlig. 

– Det er veldig spennende. Det er fint og interessent å bruke kompetansen jeg har opparbeidet meg på en ny måte. Det gir en mer spennende hverdag, sier Jon Terje. 

Motor vehicle, Automotive design, Smile, Car, Hood, Tire, Wheel

Årets forhandler 

Nå skal Møller Bil Orkdal ansette flere på verkstedet, noe begge ser frem til. 

– Det er alltid spennende med nye folk. Her blir du fort en del av gjengen, sier duoen. 

Det faglige må selvsagt være på plass, men de sier også at man kommer langt med disse egenskapene: 

Det er en stor fordel å være strukturert og ha orden på systemene sine. Det er viktig å ha en god flyt i arbeidshverdagen og være bevisst på kvaliteten som vi skal levere til kundene våre. Det er viktig for oss. 

Flyt på verkstedet og fornøyde kunder henger ofte sammen – noe som en hel rekke med «Årets forhandler»-priser er et bevis på.  

Vehicle registration plate, Automotive lighting, Car, Grille, Hood

Nå kan du bli med på dette prisvinnende laget – og Vegard og Jon Terje er ikke i tvil: dette er et fint sted å jobbe. 

– Vil du jobbe på et moderne verksted med en fin gjeng, så er det bare å sende inn en søknad. Vi er en tipp-topp arbeidsplass! 

Om innholdsmarkedsføring

Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av innholdsprodusenter i mediehusets annonseavdeling.

Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Annonsørinnhold skal merkes tydelig, så leseren kan oppfatte at innholdet er betalt for og produsert i samarbeid med en annonsør.

© Copyright Polaris Media