Nå blir det enklere å finne gode annonseløsninger i lokalavisa


Fotograf Silje Asbjørnsen

 PRODUSERT AV ADRESSEAVISEN BRAND STUDIO

Avisa Sør-Trøndelags annonsekunder kan glede seg. Nå får du bedre rådgivning og hjelp til markedsføring på blant annet Facebook, Instagram, VG.no og Finn.no.


Nå skal det bli mye enklere for kunder fra Orkdal, Skaun, Agdenes, Snillfjord, Hemne, Meldal og Rennebu å nå bredt med sine budskap.


- Dette blir veldig bra! Våre kunders nedslagsfelt går i mange tilfelle ut over avisenes dekningsområde. Med den nye organiseringen blir det enklere for oss og kundene å nå flere brukere, sier Tommy J. Krangsås, markedssjef i avisa Sør-Trøndelag.

Bedre rådgivning for annonsører

Krangsås og resten av kollegene i avisa Sør-Trøndelag samarbeider nå enda tettere med markedsavdelingene i lokalavisene i Midt-Norge, på tvers av kommunegrensene.

- Nå har vi samlet åtte rådgiverteam og 31 personer til en slagkraftig enhet. Det gjør det enklere å spesialisere og utnytte kompetansen på tvers av mediehusene. Vi utvider verktøykassen vår betydelig, sier Odd Arild Sandnes, markedssjef i Innherred, og leder for det nye samarbeidet mellom markedsavdelingene i Fosna-Folket, Innherred, Bladet, avisa Sør-Trøndelag, Opdalingen, Trønderbladet, Hitra-Frøya og Brønnøysunds Avis.

Med tettere samarbeid på tvers av mediehusene i Trøndelag, og flere nye produkter, er vi mye bedre rigget for å tilby de løsningene og effekten kundene våre ønsker.

"

Tommy J. Krangsås, markedssjef ved Mediehuset avisa
Sør-Trøndelag.

Fotograf Silje Asbjørnsen

Samarbeidet vil sørge for at kundene kan dra nytte av helt nye digitale produkter. I tillegg vil profesjonell hjelp med sosiale medier bli viktig fremover. Han trekker også frem samarbeidet med Adresseavisens studiosatsninger som viktige støttespillere.

- Fremtidas kampanjer er mye mer sammensatte og vil bestå av flere kanaler og spennende virkemidler. Det krever økt kompetanse og bedre ressursutnyttelse. Samarbeidet mellom åtte lokalemarkedsavdelinger og Adresseavisen gjør at vi kan være enda bedre rådgivere for kundene våre, sier Sandnes.

Adresseavisen Brand Studio spesialiserer seg på innholdsproduksjon innen tekst, video, foto og nativeannonser.

Adresseavisen Marketing Studio tilbyr digitale løsninger som for eksempel kampanjer på sosiale medier, optimalisering av hjemmesider, annonsering på nett, kampanjer og strategier.

Markedsavdelingen ved avisa Sør-Trøndelag gleder seg til å kunne tilby nye produkter, som kan nå helt nye målgrupper, til sine annonsekunder.

Fotograf Silje Asbjørnsen

Enklere å nå bredt

Markedsrådgiverne skal fortsatt være like lokale, men nå blir det mye enklere for kundene å nå utover de lokale mediehusenes naturlige geografi.

- Samspillet på tvers av alle de åtte lokalgeografiene blir viktig. Før var kundene ofte innom to til tre ulike mediehus for å få ut budskapet sitt. Nå skal de tilbys en fast kontaktperson å forholde seg til, og det blir enklere for markedsrådgiverne å tilby nye fellesprodukter til konkurransedyktige vilkår, sier Sandnes.

Kunder som i dag betjenes lokalt, og som ikke har behov for å nå utover lokal geografi, vil i stor grad betjenes slik som tidligere – men med økte ressurser, nye produkter og bredere kompetanse.

- Fellesorganisering på tvers av de åtte geografiene skal gi økt profesjonalitet og bedre betjening av kundene våre. Det vil også gi de lokale markedsrådgiverne bedre forutsetninger til å følge opp de lokale annonsekundene, sier Sandnes.

Hvis kundene vil nå hele landet har det også kommet på plasset nytt annonseprodukt. Navnet på dette produktet er Premium Norge, og inngår i et samarbeid med blant annet VG, TV 2 og en rekke andre store nasjonale mediehus.

- For kundenes del skal det nye samarbeidet kun slå ut positivt og by på nye spennende muligheter, sier Sandnes.

- Med tettere samarbeid på tvers av mediehusene i Trøndelag, og flere nye produkter, er vi mye bedre rigget for å tilby de løsningene og effekten kundene våre ønsker. Det er ikke mange år siden vi stort sett bare drev med salg av papirannonser. I dag ønsker kundene våre hjelp og rådgivning for hele markedsføringsstrategien, både på papirannonsering og i jungelen av digitale muligheter, sier Krangsås.

NYHET: Premium Norge er omtrent uslåelig

I det nye digitale annonseproduktet inngår over 40 nasjonale, regionale og lokale mediehus med sine nettaviser i tillegg til andre nettsteder som eksempelvis VG.no og Finn.no. Premium Norge gir oss muligheter til å målrette kundenes kampanjer på mange måter, eksempelvis på geografi, interesse, alder, kjønn osv. I tillegg tilbyr Premium Norge en fantastisk god dekningsgrad som er omtrent uslåelig.

- For kundenes del skal det nye samarbeidet kun slå ut positivt og by på nye spennende muligheter, sier Sandnes avslutningsvis.

Har du spørsmål eller har lyst å høre hvordan avisa Sør-Trøndelag kan hjelpe deg med å nå dine kunder?

Da kan du trykke på
denne linken!

Du kan også kontakte
oss på følgende vis:
72 48 75 00
annonse@avisa-st.no

Om VÅRE INNHOLDSARTIKLER

Innholdet i denne artikkelen er ikke laget av redaksjonen, men av avisens annonseavdeling. Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold.
Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig, gi oss gjerne beskjed på e-post.

Synes du denne type artikler ser spennende ut?
Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne.

© Copyright Mediehuset avisa Sør-Trøndelag