Fyller ti år på Hitra: – Litt av en reise!

Produsert av Adresseavisen Brand Studio for Hemne Sparebank

Font

I over ti år har Hemne Sparebank gitt rådgivning og vært en god samarbeidspartner for både folk og bedrifter på Hitra. Det skal de fortsette å gjøre i mange, mange år fremover. 

Glasses, Smile, Jaw, Sleeve, Eyewear, Fun, Hat

Forsikringsrådgiver Hege Espnes har vært med Hemne Sparebank på Hitra helt siden starten i 2011.

I mai 2011 åpnet Hemne Sparebank dørene på Hitra. Det skulle egentlig markeres med brask og bram i 2021, men en pandemi satte en stopper for festen.

Og den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves. I mai 2022 kunne de endelig invitere lokalbefolkningen på jubileumsfeiring.

– Det er utrolig morsomt å endelig kunne markere jubileet, smiler Hege Espnes, forsikringsrådgiver for Hemne Sparebank på Hitra.

Hun har faktisk vært med Hemne Sparebank på Hitra helt fra starten, og hun kan fortelle at det har vært en stor utvikling siden 2011.

– I løpet av årene har vi også åpnet et kontor på Frøya, og fått inn mange fornøyde kunder der. Vi har gått fra tre til tolv ansatte på øyene, pluss to meglere. Det har vært litt av en reise, sier Hege.

Husk lyd!

Bli bedre kjent med banken:

Gode kundeopplevelser

En av de fornøyde kundene som har dukket opp i løpet av disse årene er Bjarne Johan Faxvaag. Han er en mann med mange jern i ilden. Landhandel, båter, verksted og restaurant, for å nevne noe.

– Jeg valgte Hemne Sparebank i 2017, enkelt og greit fordi de har løsningsorienterte fagfolk som tilbyr gode betingelser, sier Bjarne Johan.

Selv med mange baller i luften, så har Bjarne Johan mange spennende planer på blokka fremover, blant annet innen eiendomsutvikling. Da er det godt å ha en lokalkjent samarbeidspartner.

– Hvis jeg presenterer et nytt prosjekt, så er det lett for dem å sette seg inn i behovene mine. De kjenner geografiene, næringene og folkene her. De er gode på menneskelige relasjoner, er tett på kundene og evner å se hele bildet, sier Bjarne Johan.

– I tillegg er det en veldig ubyråkratisk organisasjon og korte beslutningsveier her. Det gjør det mye enklere for meg som bedriftskunde, legger han til.

Rune Lossius var også en bedriftskunde hos Hemne Sparebank i mange år. I 2016 valgte han å flytte over hele familien til lokalbanken.

– Jeg var så fornøyd med hjelpen i forbindelse med enkeltmannsforetaket mitt, at vi gikk over til Hemne Sparebank. Det er jeg veldig glad for, forteller Rune.

Les mer om Hemne Sparebank

Husk lyd!

– Kjempegod service

Bygger drømmehuset

Rune og samboeren Amanda Ratejczak er opprinnelig fra Trondheim, men flyttet til øyriket i 2008. Det som skulle bli et kort opphold, viste seg å bli starten på noe langvarig.

– Planen var å bare bo her i to år og flytte tilbake til byen, men slik ble det ikke. Vi trives utrolig godt her med naturen, sjøen og folkene, sier Rune og Amanda.

I løpet av denne tiden har familien vokst fra to til fire, og nå er de i ferd med å flytte inn i et splitter nytt hus.

– Vi har jobbet med huset i nesten to år, og Hemne Sparebank har vært med hele veien, forteller paret.

– Banken har vært veldig på ballen gjennom hele prosessen. Vi har hatt jevnlig kontakt med dem, og de er flinke til å følge opp utgiftene og komme med råd. De er løsningsorienterte, og vi føler at de sjelden ser på ting som problemer. De hjelper oss med å se mulighetene, legger de til.

I tillegg til at de har hjulpet dem med husprosjektet, så benytter også familien seg av andre banktjenester i Hemne Sparebank.

Vi er meget godt fornøyde med forsikringene. Det er en svært god dekningsgrad. I tillegg har vi fått en rekke gode sparetips, og har blant annet fått gode råd om fond, som vi har tjent en del på. Vi bruker Smartspar-appen, og der har vi full oversikt over økonomien. Det er kjempelurt, sier Rune og Amanda.

Vil du vite mer? Trykk her!

Kaker må selvsagt til når man fyller ti år på Hitra.

Lokal tilhørighet er viktig

Om man er bedriftskunde eller en privatperson, så er det én ting som betyr mye for Bjarne Johan, Rune og Amanda. Hos Hemne Sparebank er det alltid lett å komme i kontakt med folk.

For meg er det viktig å ha en god diskusjonspartner i forbindelse med alle prosjektene mine. Derfor setter jeg setter stor pris på å kunne ta turen innom banken for å snakke med dyktige fagfolk, ansikt til ansikt, sier Bjarne Johan.

Det føles veldig bra å kunne ha så tett dialog med banken mens man bygger hus. Det gir oss en enorm trygghet, legger Amanda og Rune til.

Helt siden starten har personlig oppfølging og lokal tilhørighet vært viktig for Hemne Sparebank. Om det så er å støtte idrettslag eller kulturarrangementer – eller bare det å ha dørene åpne og folk bak skrankene hvis man lurer på noe.

– Noen sier at det er litt gammeldags å ha åpent fem dager i uka, men vi tror det utgjør en forskjell for folk, sier Hege.

Det har de tenkt å fortsette med.

– Vi er en liten bank, men vi ønsker å være tett på folk og gi tilbake til lokalsamfunnet. Vi har alltid vært lett tilgjengelig for folk, og det skal vi fortsette med fremover. Det kan vi love, legger hun til avslutningsvis.

Om artiklene fra Brand Studio

Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av Adresseavisen Brand Studio, en del av mediehusets annonseavdeling. Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig, gi oss gjerne beskjed på e-post.

Synes du denne type artikler ser spennende ut?
Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne.

© Copyright Adresseavisen Brand Studio

Azure, Font
Logo, Font, Text
Font