– Vi hadde ikke fått til denne folkefesten uten Markedsrådgiverne ST

Orkland Motorshow ble en folkefest for store og små, - og en braksuksess for arrangørene. Mye av æren bak suksessen gir de til Markedsrådgiverne ST. ­­– Uten dem hadde det ikke vært folk på arrangementet.

27. august gikk Orkland Motorshow av stabelen for første gang på Varig Orkla Arena.

Motorshowet er et familiearrangement med bil og motor i fokus. Her kunne publikum oppleve råe sportsbiler, unike kjøretøy, veteranbiler og FMX-show med André Villa.

Dagen ble rundet av med fest, moro og show med Stage Dolls på scenen.

Det er bilbransjen i Orkland nord som står bak arrangementet, og de forteller at nervene var i høyspenn før den store dagen.

– Det er klart – det var jo første gang vi skulle arrangere noe på størrelse med dette, og vi lurte veldig på om vi hadde spikret et program som folk ville like, forteller Johan Olav Wiggen, markedssjef ved Møller Bil Orkdal.

Men skuldrene ble raskt senket da den store dagen endelig kom.

– Det gikk mye bedre enn forventet! Orkland Motorshow ble en folkefest for både store og små. I løpet av dagen tok rundt 3500 mennesker turen innom showet. Vi har kun fått gode tilbakemeldinger, så vi er superfornøyde, sier Jon Einar Heggset, daglig leder ved Melhus Bil Orkanger.

Godt samarbeid

Planleggingen av arrangementet startet i mars, og siden den gang har det gått slag i slag frem til høsten.

De fikk med seg Markedsrådgiverne ST på laget, og Wiggen og Heggset er klar på at det har hatt en stor betydning for utfallet.

For oss har det vært helt avgjørende å ha Markedsrådgiverne ST med på laget. Uten dem hadde det ikke vært folk på arrangementet.

Markedsrådgiverne ST har et tett samarbeid med A-Studio, et markedsføringsbyrå som er eid av Adresseavisen.

Sammen har de fått på plass en flott hjemmeside med godt innhold, profil, konsept og strategisk annonsering i alle kanaler.

– Vi er imponerte over det Markedsrådgiverne ST og apparatet rundt dem får til. Jeg tror ikke det er mange som kan konkurrere med dem på det de kan levere i dag, sier Wiggen.

– Den kunnskapen om lokalsamfunnet og markedet var utrolig viktig. De visste når man skulle annonsere, hvilke plattformer vi burde bruke og når vi burde sette inn et ekstra støt i markedsføringen. Hele opplegget var veldig profesjonelt, og det ga en stor effekt, mener Heggset.

I løpet av dagen var tok rundt 3500 mennesker turen innom Orkland Motorshow.

– En drøm

Det er markedsrådgiverne May Jorid Aamo og Kim Paulsen som har vært Orkland Motorshows nærmeste allierte. De legger ikke skjul på at det har vært et stort prosjekt – på mange måter.

– For meg som har jobbet med bilbransjen i mange år, har dette med et felles arrangement for forhandlerne vært en drøm. Det er noe jeg har tenkt på og ønsket meg i mange år, så det har vært stort å få lov til å være med på laget her, sier Aamo.

– Det har vært en kjempeprosess, synes jeg. Det har vært hektisk, intenst, men kjempeartig. Og så har vi lært utrolig mye underveis, legger Paulsen.

Fra konseptutvikling, markedsføring i egne kanaler og på sosiale medier, legge en god markedsplan og i tillegg ha full prosjektstyring, er det ingen tvil om at de har vært med på å tilby alt av markedsføring fra A til Å.

May Jorid Aamo og Kim Paulsen i Markedsrådgiverne ST forteller at Orkland Motorshow har vært et drømmeprosjekt.

Vision care, Flash photography, Hair, Smile, Shoulder, Eyewear, Beard, Happy, Gesture, Grey

– Det var en stor leveranse – uten tvil. Mandag etter showet var litt tung, men vi kom oss fort på beina igjen, smiler markedsrådgiverne.

For Wiggen og Heggset var kompetansen kjærkommen, men de setter også stor pris på det tette samarbeidet med Markedsrådgiverne ST.

– Det er veldig lett å forholde seg til dem. De leverer presise og flere alternativer til hvordan ting kan løses, noe som gjør det lettvint for oss som har mange andre ting å styre med i en hektisk jobbhverdag. Lettvint er ordet jeg vil bruke, sier Wiggen.

Arrangørene har bare fått positive tilbakemeldinger etter Orkland Motorshow

– Helt avgjørende

Orkland Motorshow ble en suksess. Selv om det i skrivende stund bare har gått et par uker, så er de klare på at det blir en ny runde neste år.

Og da er selvsagt også Markedsrådgiverne ST med på laget.

Markedsrådgiverne ST er selvskrevne når vi skal arrangere et nytt show. De har alle verktøyene man trenger for å skape en suksess. I tillegg har de en lokal tilhørighet og brenner for at ting skal lykkes. Det er helt avgjørende for oss at de er med på laget

Johan olav wiggen og jon einar heggset

Markedsrådgiverne May Jorid og Kim gleder seg til en ny runde med Orkland Motorshow, men er også klar på at de har kapasitet til å hjelpe andre lokale bedrifter.

– Mange tror kanskje at vi tilbyr bare papirannonser og bannerannonsering, men vi tilbyr markedsføring fra A til Å. Om du trenger hjelp med en ny nettside, kampanjer til sosiale medier, søkemotoroptimalisering eller andre ting, så kan vi hjelpe deg, sier Aamo.

– Absolutt. Gjennom vårt tette samarbeid med gjengen i A-Studio er vi en totalleverandør som kan være med på å gjøre din bedrift mer synlig. Det er bare å ta kontakt med oss hvis du er nysgjerrig på våre tjenester, legger Paulsen til avslutningsvis.

ANNONSØRINNHOLD

Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av Adresseavisen Brand Studio, en del av mediehusets annonseavdeling. Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig, gi oss gjerne beskjed på e-post.

Synes du denne type artikler ser spennende ut?
Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne.

© Copyright Adresseavisen Brand Studio

Azure, Font
Material property, Azure, Font

ANNONSØRINNHOLD

Azure, Font