Søndag

«Karsten og Petra lager teater» er den sjette filmen om venneparet, basert på Tog Åge Bringsværds bøker, og i denne filmen drar Karsten og Petra på teater med barnehagen. Etter å ha sett Tornerose vil Petra lære mer om teater, og Karsten fatter interesse for lyssettingen. Etter et spennende møte med teaterdokkene, har Løveungen og Frøken Kanin mest lyst til å bli skuespillere.

«Los Bando» er en feelgood-komedie hvor vi følger bandet Los Bando Immortale på en fartsfylt reise gjennom landet. Med gassen i bånn og rallysjåfør Martin (Jonas Oftebro) bak rattet, må bandet bryte lover og regler, samt trosse foreldre og egne helter for å rekke frem til NM i rock. Drivkraften er stor, men hindringene er kanskje enda større. Vil de rekke frem i tide …?

Torsdag

«Karsten og Petra lager teater» går også på torsdag.

«Norske byggeklosser» er en nyinnspilling av klassikeren fra 1972 med blant andre Rolv Wesenlund. Her møter vi Merete og Jens (Ine Jansen og Anders Baasmo Christiansen), et par i tredveårene, som endelig har hellet med seg når de helt uventet arver et hus. Etter altfor mange år i sokkelleiligheten til Jens' eksentriske mor (Anne Marit Jacobsen), er de overmodne for noe helt eget. Nå har de sjansen til å få det de drømmer om: Et hus med hage før de får barn. De må nok pusse opp litt, men «hvor vanskelig kan dét være, lissom?» Som så mange par før dem oppdager de at det er mange potensielle feller når man skal skape sitt eget hjem – særlig når de ikke har nenvneverdidge praktiske evner selv, og må stole blindt på «ekspertisen».

Fredag

«Hatets vugge» er en dokumentar om Golden Dawn Girls, et høyreekstremt parti i Hellas. Mange av medlemmene er i fengsel, men en datter, en kone, og en mor har overtatt styringen. Alle tre medievante nok til å unngå forsnakkelser under intervju. Men mens de regelmessig stopper intervjuene for å sikre at det gikk slik de ønsker, lar filmskaper Håvard Bustnes bare kamera gå. Dette resulterer i at materialet, supplert med arkivopptak, ikke gir noe rom for tvil om dette politiske partiets alarmerende ståsted, og avslører en stadig bredere kløft mellom klare fakta og politisk spill.