Ansatte ved Orkdal Dyresenter spilte i forrige uke inn en lokal versjon av Ylvis-brødrenes «The Fox»-video. Videoen, som ble filmet av Randi Eikli, ble onsdag denne uka lagt ut på Youtube. Og i går ettermiddag hadde hele 8300 personer sett filmen. Bare via STs nettsider ble filmen (linket opp fra Youtube) vist i underkant av 3000 ganger på ett døgn.

– Tilbakemeldingene har vært utelukkende positive. Mange gir uttrykk for at vi er tøffe som torde å lage en slik reklamevideo, sier Stein-Birger Snøsen, butikksjef i dyrebutikken, og Anita Sandstad Bustad, butikkmedarbeider og veterinærassistent.

– Vi får tommelen opp av mange. Vi kan nesten ikke gå noen steder uten at videoen blir nevnt, sier butikkmedarbeider Tordis Asbøll.

– Hvordan er det å være lokalkjendiser?

– Det er artig, svarer de.

Trioen innrømmer at pr-stuntet for dyresenteret ved Rema 1000-butikken på Bårdshaug, har skapt langt mer blest enn de trodde på forhånd.

– Alle snakker om videoen, sier de.

– Har dere blitt kontaktet av andre medier enn lokalpressen?

– Nei, ikke ennå, svarer de.

Det var veterinær Linn Vada som lanserte ideen. Halvparten av de ansatte ved Orkdal dyresenter deltar. I tillegg medvirker elever fra Øya videregående skole på Kvål, hvor Vada er lærer.

Den originale «The Fox»-videoen hadde til sammenligning i går ettermiddag blitt sett drøyt 83 millioner ganger på Youtube.