Heim Arbeiderparti tar på det sterkeste avstand fra Einar Vaagland sine politiske utspill, hvor kommuneledelse og prosessleder beskyldes for kameraderi og ulovligheter i innlegg 24. mai i avisa Sør-Trøndelag. Vaagland har over en lengre tid hatt en mistenkeliggjørende fremstilling av Halsas ordfører og rådmann, og har i tiltagende grad inkludert prosessleder i denne mistenkeliggjøringen. Han viser tydelig mistillit til administrativ ledelse og Fellesnemnd for ny kommune.

Heim Arbeiderparti beklager på det sterkeste til de som utsettes for den unødvendige og belastende mistenkeliggjøringen fra en person som representerer Arbeiderpartiet. Det er gjentatte ganger presisert at disse uttalelsene ikke støttes av kommunepartiet. Heim Arbeiderparti har full tillit til de prosesser og vedtak som kommuneledelsen og Fellesnemnd tar.

Heim Arbeiderparti mener det skal være åpning for å stille kritiske spørsmål og at alle ikke er enige i sak, men som folkevalgt kommunerepresentant bør man opptre etterrettelig og imøtekomme den tillit man har fått av sine velgere. Vi ønsker derfor at innbyggere i Halsa, Hemne og Snillfjord skal vite at uttalelser som kommer fram i denne saken er noe vi tar avstand fra. Vi ønsker å drive politikk for fremtiden, samt bygge en ny felles kommune med optimisme og tillit.

Styret i Heim Arbeiderparti

Marit Liabø Sandvik, Tove Karin Halse Lervik, Bernt Olaf Aune, Ståle Vaag, Rolf Marius Dyrset, Marte Lund, Jostein Sørflaten, Randi Synnøve Eli, Roger Aune